JihlavaDnes.cz
JihlavaDnes.cz » Zpravodajství » Zprávy

Správa železnic vyhlásila veřejnou zakázku na projektanta vysokorychlostní tratě z Poříčan do Světlé nad Sázavou

02.12.2021
Dokumentaci pro územní rozhodnutí připraví projektanti pro úsek VRT Střední Čechy z Poříčan do Světlé nad Sázavou. Ten je součástí nové vysokorychlostní tratě (VRT) z Prahy do Brna.
Ilustrační snímek | Foto: ČD
Správa železnic vyhlašuje další veřejnou zakázku na dokumentace pro vysokorychlostní tratě. Tentokrát pro úsek VRT Střední Čechy mezi Poříčany a Světlou nad Sázavou, který navazuje na již projektovanou trať VRT Polabí. Předmětem veřejné zakázky je kromě zpracování dokumentace pro územní rozhodnutí (DÚR) také příprava podkladů pro proces posouzení vlivů stavby na životní prostředí (EIA). Součástí DÚR jsou veškeré podklady potřebné pro vydání rozhodnutí o umístění stavby vysokorychlostní železnice do území. Dokumentace zároveň identifikuje konkrétní pozemky potřebné pro výstavbu VRT a navrhne technické provedení tratě.

Veřejná zakázka je zadána pomocí inovativní metody Best Value, která je založena na zdůraznění odbornosti dodavatelů. Správa železnic očekává, že využití principů této metody přispěje k výběru kvalitního dodavatele a sníží riziko nedostatků výsledného díla. Metoda Best Value je užita nejen v procesu hodnocení nabídek, ale její principy jsou aplikovány od počátku zadávacího řízení až po realizaci předmětu zakázky.

Územní rozhodnutí pro zhruba 70kilometrový úsek VRT Střední Čechy očekává Správa železnic v roce 2025. Stavba by měla být zahájena o dva roky později. Trať bude určena pouze pro osobní dopravu s maximální rychlostí 320 km/h. Vlaky by měly na tento úsek poprvé vyjet kolem roku 2031. VRT Střední Čechy je součástí nového vysokorychlostního spojení Prahy s Brnem a Břeclaví. Jízdní doba mezi hlavním městem a jihomoravskou metropolí by se po dokončení celého ramene měla zkrátit na méně než jednu hodinu. Od počátku provozu tohoto úseku dojde k výraznému navýšení kapacity železniční dopravní cesty a zkrácení jízdních dob. To může vést k rozšíření nabídky vlakových spojů pro cestující nebo zvýšení spolehlivosti a včasnosti železniční dopravy.

Projektové cíle stanovené dle metody Best Value, které ve větší míře reflektují potřebu začlenění VRT do krajiny, jsou obsažené v zadávací dokumentaci. Správa železnic od dodavatelů mimo jiné požaduje, aby stavba úseku VRT měla minimální dopady na životní prostředí a co nejvíce splynula s krajinou, aby přístup projektantů zajistil efektivní projednatelnost záměru v dotčené oblasti z pohledu sběru a vypořádání připomínek veřejnosti a dotčených orgánů. Tyto projektové cíle tak odrážejí dosavadní zkušenosti se zadáváním veřejných zakázek pro přípravu vysokorychlostních tratí a také průběh projednání VRT v regionech, a jsou uplatněním zásad environmentálně odpovědného veřejného zadávání. Správa železnic současně uplatňuje prvky sociálně odpovědného veřejného zadávání, klade vysoký důraz na inovace, které jsou podstatou použité metody Best Value, vyžadující od dodavatelů komplexní přístup k nabídkovému procesu a realizaci předmětu veřejné zakázky.

Autor: Správa železnic
Sdílet: Sdílet na Facebooku Sdílet na X

Další články z rubriky Zprávy

Kraj Vysočina získal letos tři ceny odborné poroty v soutěži Stavba roku

Tři ceny odborné poroty letos získal Kraj Vysočina v soutěži Stavba roku Kraje Vysočina. Společně s městem Kamenice nad Lipou kraj realizoval výstavbu nové okružní křižovatky ulic Vackova, Pelhřimovská, Komenského, Pod Vodojemem a Hviezdoslavova. ...

V trase budoucí přeložky silnice I/37 ve Žďáře nad Sázavou vrcholí archeologický průzkum

Na stavbě přeložky silnice I/37 mezi ulicemi Jihlavská a Brněnská ve Žďáře nad Sázavou je v těchto dnech dokončován záchranný archeologický výzkum. Do ...

Od neděle 9. června 2024 dojde k letním změnám jízdních řádů regionálních vlaků ČD

V neděli 9. června vstoupí v platnost pravidelná letní změna vlakových jízdních řádů. Ve většině regionů dojde jen k dílčím změnám, které zlepší nabíd ...

V Česku loni ubylo obalového odpadu, lidé ale v třídění nepolevili

V roce 2023 vzniklo v ČR 1,261 milionu tun obalového odpadu, což je meziročně o 4 % méně. Firmy uvedli na trh jednak méně baleného zboží a obalů, čast ...

Příjemci z Vysočiny už získali z regionálních operačních programů přes 11,5 miliard Kč

Evropské finance jsou hlavní hybnou silou regionálních investic. Čtyři na sebe navazující regionální operační programy financovaly v Kraji Vysočina už ...





Čtvrtek 13.6.2024
Kraj Vysočina
Další regiony »






Nastavení cookies | GDPR | O nás, kontakty | Přidat firmu | O regionu | Nabídka našich služeb | Inzerce-Dnes.cz | Práce v ČR | InfoDnes.cz
InfoDnes.cz
Sdružení regionálních portálů

Kraj Vysočina
HavlíčkůvbrodDnes.cz
JihlavaDnes.cz
TřebíčDnes.cz

Liberecký kraj
LiberecDnes.cz

Ústecký kraj
ÚstínadLabemDnes.cz

Plzeňský kraj
PlzeňDnes.cz

Jihočeský kraj
ČeskéBudějoviceDnes.cz

Jihomoravský kraj
BrněnskoDnes.cz

Olomoucký kraj
OlomoucDnes.cz

Zlínský kraj
ZlínDnes.cz

Moravskoslezský kraj
OstravaDnes.cz

Copyright © 1/2009-2024 M+MP spol. s r.o. InfoDnes.cz | Webdesign & webprogramming © PD | RSS InfoDnes